We zitten op dit moment in een warung in Bangsal. Vanmiddag gaan we met de boot naar het eiland Nusa Lembongan. Vanmorgen zijn we om 07.00 uur (:0) vertrokken vanuit het resort in Kuta. Het is nu 09.30 uur en de boot vertrekt om 13.30 uur. Je kunt maar op tijd zijn… Maar dat heeft natuurlijk wel een reden. We ontdekten gisteren dat het nog niet zo eenvoudig is om naar Nusa Lembongan te reizen. Tourbureautjes gaven heel verschillende vertrektijden van de boten en het was ook niet duidelijk of er überhaupt wel een boot rechtstreeks naar het (voor ons) volgende eiland zou varen. Omdat we al een hotel hadden geboekt (zonder annuleringsmogelijkheid, want: goedkoper) en dus wel aan wilden komen zijn we extra vroeg vertrokken om de meeste kans te hebben om op tijd te zijn voor een boot.

Gelukkig hebben we net een ticket kunnen kopen voor de boot van half 13.30 uur. Omdat het hoogseizoen is gaat er per dag één boot. In het laagseizoen vaart deze boot niet en zou je via Bali moeten reizen. Of de boot ook daadwerkelijk om 13.30 uur gaat vertrekken is nog even afwachten…

Afgelopen zaterdag zijn we aangekomen op Lombok. Twee jaar geleden per slowferry, nu met het vliegtuig. Tijden veranderen. We huurden een villa in een resort net buiten Kuta. Een perfecte locatie! Afgelopen maandag hebben we geprobeerd om de watervallen in het noorden van Lombok te bezoeken. Geprobeerd, want gekomen zijn we er niet. We hadden die morgen even geen wifi en konden de route dus niet via Google Maps berekenen. Na bijna 85 km hobbelen hadden we het wel zo’n beetje gezien (en gevoeld…). Achteraf bleek dat we zo’n 150 km hadden moeten rijden om er te komen. 300 km op een dag is een beetje teveel van het goede. Alhoewel 160 km dat eigenlijk ook wel is. Kleinigheidje houd je toch. Wel veel van het binnenland en de local lifestyle gezien. Pik je toch weer even mee.

De andere dagen hebben we ons vermaakt op de stranden, het zwembad, terrasjes, de lounge van het zwembad (met name tijdens de happy hours) en de restaurantjes van Kuta.  Nu dus op weg naar Nusa Lembongan. Met een beetje geluk gaan we daar vandaag nog aankomen 🙂 De komende dagen hopen we daar te blijven. Daarna reizen we door naar Bali.