Iets over half twee (best netjes op tijd) zijn we vertrokken van Bangsal (Lombok) naar Jungutbatu (Nusa Lembongan). Met de speedboat een reistijd van ruim twee uur. Op het dek lagen wat dunne kussens om op te zitten, maar niet genoeg voor iedereen (bedankt Hanneke en Herwin). Gelukkig was het water redelijk rustig…

De eerste stop was gelukkig al onze eindbestemming: Nusa Lembongan. Alle passagiers met de sticker Nusa Lembongan incl. hun bagage moesten vlak voor de kust overstappen op een kleine veerboot, omdat het water te ondiep was voor de speedboat. De bagage werd weinig subtiel overgeheveld en na een kwartiertje zetten we voet aan wal.

Zoals gewoonlijk was er weer voldoende aanbod van transport op het eiland. Na wat onderhandelingspogingen (zonder resultaat overigens: 100.000 IDR) hebben we ons naar ons verblijf laten vervoeren. Opnieuw een prima onderkomen met (niet geheel onbelangrijk) een zwembad.

’s Avonds hebben we gegeten bij een restaurant met uitzicht op zee. Vegetarische nasi goreng met pindasaus en wifi… Een goed moment om onze Instagramaccounts te updaten.

De volgende dag hebben we scooters gehuurd en het eiland wat verkend en uiteraard aan het strand gelegen. ’s Middags hebben we de Yellow Bridge naar Nusa Ceningan genomen. Ceningan is een heel klein eiland vlak naast Lembongan. Op dit eiland hebben we onze dagelijkse fresh coconut gedronken. Very healthy. Over healthy gesproken: we ontbijten ’s morgens bij Bali Eco Deli met een fruit salad with tropical muesli and yoghurt. Na alle bananapancakes best heel lekker!

Vanmorgen hebben we uitgecheckt bij The Taran Villas, de was opgehaald (ook heel fijn!), ingecheckt bij ons nieuwe onderkomen en jawel: ontbeten bij Bali Eco Deli…. Oké, we hebben ook nog koffiegedronken met some sweet cakes :-). Vandaag hebben we een relaxdag ingepland: een massage, wat rondtouren, een beetje bloggen, koffie en kokosnoten. Tot later!